Fingridin toiminnan ja siten myös asiakastyön lähtökohtana ovat yhtiön arvot avoimuus, rehtiys, tehokkuus ja vastuullisuus.
Tavoitteenamme on pitkäjänteinen yhteistyö asiakkaiden kanssa. Tämän tavoitteen perustana ovat tapaamiset ja keskustelut, joissa yhdessä asiakkaiden kanssa edistetään yhteisiä sekä asiakkaiden hankkeita ja autetaan arjen työssä, joka voi liittyä esimerkiksi käyttötoimintaan tai reservimarkkinoihin.
Keräämme asiakkailta jatkuvasti palautetta, kirjaamme ne järjestelmiimme ja suunnittelemme toimenpiteitä, joilla kehitämme toimintaamme. Positiiviset palautteetkin ovat arvokkaita vahvistaessaan hyväksi koettuja toimintatapoja.
Fingridin asiakkaat:
– n. 60 sähkön suurkuluttajaa
– n. 70 verkkoyhtiötä
– n. 60 sähkön tuottajaa
– lisäksi lukuisia muita sähkömarkkinatoimijoita
Asiakastyytyväisyys on Fingridissä kautta vuosien ollut hyvällä tasolla ja suositteluindeksi korkea. Kansainväliset asiakkaat antavat Fingridille usein hyvää palautetta asiakastoiminnastamme verrattuna vaikkapa muiden maiden kantaverkkoyhtiöihin. Niissä asiakkaista saatetaan käyttää nimikettä kuorma.
Yhteistyöhön asiakkaiden kanssa kuuluu myös toimikuntatyö. Fingridin kolme asiakastoimikuntaa antavat näkemyksiä yhtiön toiminnasta ja asiakkaille tarjottavista palveluista. Toimikuntien jäsenistö vaihtuu säännöllisesti ja niissä noudatetaan kilpailuoikeudellisia periaatteita.
Yhteistyöhön kuuluvat myös muun muassa kuulemiset ja lausuntokierrokset, kehityskeskustelut, asiakastilaisuudet ja koulutukset sekä aktiivinen tiedottaminen eri viestintäkanavissa.
Energiamurroksen myötä yhteistyö on tiivistynyt entisestään.


