ICT

Kantaverkko

DoIT pistää vauhtia palveluiden kehitykseen

Tammikuussa käyttöönotettu DoIT-palvelu on tuonut Fingridin digitaalisten palveluiden kehittämiseen ketteryyttä ja lisännyt yhdessä tekemistä. DoIT pilkkoo kehitystyön lyhyiksi ja jatkuviksi parin viikon sprinteiksi ja tuottaa laadukasta jälkeä. Ensimmäisenä on pilotoitu palvelutoimittajien OmaFingrid-palvelua.

Kantaverkko

Parempaa dataa ja asiakaslähtöisiä palveluita

Fingridin ict-toiminnossa opetellaan tekemään palveluita, jotka vastaavat entistä paremmin sidosryhmien muuttuviin tarpeisiin. Uusien palveluiden perustana olevan datahallinnan kriittisyyteen herättiin sähköasemien digitalisointia suunniteltaessa. Asiakkaiden extranet-palveluita uusittaessa taas syntyi uusi ketterä toimintamalli DoIT, jossa palvelut kehitetään asiakkaan tarve edellä pilvipalveluita hyödyntäen.